Loading…

1. Tilaus- ja toimitusehdot

a. Lippu toimitetaan sinulle oston yhteydessä valitsemallasi toimitustavalla. Lisäksi ostamasi lippu on ladattavissa Musiikkitalon verkkosivuilta asiakastililtäsi, jos ostit lipun asiakastilillesi kirjautuneena.

b. Lippujen toimitustavat ovat:
i. Verkkokaupasta ladattu tai sähköpostiin toimitettu PDF-lippu. Voit tulostaa PDF-lipun itse paperille tai näyttää sen puhelimeltasi tai muulta mobiililaitteeltasi. Varmistathan ennen tapahtumaa, että saat avattua lipputiedoston puhelimellasi tai muulla mobiililaitteellasi.
ii. Verkkokaupan mobiililippu.
iii. Lippupaperille tulostettu, Musiikkitalon asiakaspalvelupisteestä ostettu lippu.
iv. Ryhmälippujen postitus. Postitamme vain ryhmälippuja. Postitus on mahdollista vain Suomessa sijaitsevaan osoitteeseen. Palvelu on lisämaksullinen, 10 euroa / tilaus. Huomioithan, että lippujen toimitusaika postitse on 8–12 päivää. Musiikkitalo tai tapahtuman järjestäjä eivät vastaa toimitusviivästyksistä tai -vahingoista.

c. Tarkista vastaanottamasi lippu huolellisesti.

d. Mikäli et saanut lippuasi maksun yhteydessä tai lipun toimitus epäonnistui, ota viivytyksettä yhteyttä Musiikkitalon asiakaspalveluun. Yhteystiedot ovat sivulla www.musiikkitalo.fi/asiakaspalvelu.

e. Ostettua lippua ei voi vaihtaa tai palauttaa. Lippu katsotaan ostetuksi, kun olet hyväksytysti vahvistanut valitun maksutavan käytön.

f. Lipun jälleenmyynti ja lipun luovuttaminen toisen tuotteen tai palvelun myynnin yhteydessä vastikkeellisesti tai vastikkeetta on kielletty ilman tapahtuman järjestäjän nimenomaista kirjallista suostumusta.

g. Jos et anna yhteystietojasi lipun ostamisen yhteydessä, Musiikkitalo tai tapahtuman järjestäjä eivät ole vastuussa tilanteessa, jossa tapahtuman tai lipun tiedoissa havaitaan virhe, mutta yhteystietojen puuttumisen vuoksi sinua ei voida tavoittaa. Tällöin lipulla ei myöskään ole vaihto-, reklamaatio- tai muutoksenhakuoikeutta.

h. Musiikkitalo toimii lippujen välittäjänä. Tapahtuman järjestäjä vastaa tapahtuman sisällöstä, kuten ohjelmasta ja sen mahdollisista muutoksista, tapahtuman peruuntumisesta ja siihen liittyvistä kustannuksista sekä arvonlisäverolain (940/1999) 2 § mukaisista velvoitteista. Peruutustilanteisiin liittyvistä mahdollisista korvauksista kerrotaan tarkemmin kohdassa 5. b.

i. Tapahtuman järjestäjä voi asettaa myös muita, näistä ehdoista poikkeavia ehtoja lipun ostamiselle ja käyttämiselle. Näistä poikkeuksista ilmoitetaan tapahtumatietojen yhteydessä aina selvästi erikseen.

2. Tietoa maksutavoista

a. Verkkomaksut
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (Y-tunnus 2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.

Paytrail Oyj
Y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com

b. Kulttuurimaksutavat
Voit maksaa verkkokaupassa ja Musiikkitalon asiakaspalvelupisteessä ePassi- ja Smartum-maksuvälineillä. Musiikkitalon asiakaspalvelupisteessä toimii näiden lisäksi Edenred.

c. Musiikkitalon asiakaspalvelupisteen maksutavat
Musiikkitalon lipunmyyntipisteessä maksuvälineinä käyvät pankkikortti, Visa Electron sekä Visa-, Mastercard- ja Maestro-luottokortit. Muita maksutapoja ovat edellä mainitut Smartum, ePassi ja Edenred. Emme ota vastaan käteismaksuja.

d. Lahjakortti
Musiikkitalosta vuoden 2023 aikana ostettuja muovisia lahjakortteja voi käyttää Musiikkitalon kevätkauden 2024 konsertteihin lahjakortin voimassaoloajan puitteissa. Jos voimassaoloaikaa ja saldoa on jäljellä kevään jälkeen, lahjakortilla voi ostaa lippuja muihin Ticketmaster Suomen järjestelmässä myynnissä oleviin tapahtumiin. Musiikkitalon uusi oma lahjakortti tulee myyntiin maanantaina 20.5.2024.

3. Viralliset myyntikanavat ja hinnat

a. Kaikkien Musiikkitalon tapahtumien virallinen myyntikanava on Musiikkitalon ja sen päätoimijoiden Helsingin kaupunginorkesterin, Radion sinfoniaorkesterin ja Taideyliopiston Sibelius-Akatemian verkkokaupat sekä Musiikkitalon asiakaspalvelupiste ja puhelinpalvelu.

b. Lippujen hinnat on ilmoitettu tapahtumien markkinointiviestinnässä. Lipun hinta sisältää palvelumaksun. Tilaukselle voi tulla muita toimitustapakohtaisia maksuja tai veloituksia, joista ilmoitetaan tilausta tehdessä.

c. Mahdolliset alennukset (esimerkiksi erityisryhmille) on aina mainittu tapahtuman tiedoissa. Alennuslipun haltijan on varauduttava tapahtumaan saapumisen yhteydessä todistamaan, että on oikeutettu lipussa mainittuun alennukseen.

d. Palvelumaksu kattaa lippujen myynnistä ja lipunmyynnin hallinnoinnista koituvat kustannukset. Tapahtuman siirtyessä tai peruuntuessa tai ohjelman tai aikataulun muuttuessa palvelumaksua ei palauteta. Emme myöskään palauta mahdollisia tilaus- tai toimitustapakohtaisia veloituksia.

4. Varaukset

Varaukset ovat voimassa vain annettuun eräpäivään saakka. Varausajat vaihtelevat tapahtumakohtaisesti. Tarkista varauksen voimassaoloaika tilauksen teon yhteydessä. Mikäli tilausta ei lunasteta annettuun eräpäivään mennessä, varaus raukeaa ja tilauksessa olleet liput palautuvat automaattisesti takaisin myyntiin.

5. Muutokset tapahtumaan

a. Olet velvollinen tarkistamaan tapahtumaan liittyvät tiedot ja muutokset (esim. ajankohta, ohjelma, esiintyjät) sekä mahdollisen peruuntumisen tapahtuman verkkosivuilta. Musiikkitalo tai tapahtuman järjestäjä tiedottavat mahdollisista tapahtuman aikataulumuutoksista sekä peruuntumisesta asiakkaan lipunoston yhteydessä antamiin yhteystietoihin.

b. Jos tapahtuma peruuntuu, sinulle palautetaan lipun hinta vähennettynä palvelumaksulla. Lipun hintaa ei palauteta, jos tapahtuman peruuntuminen johtuu tapahtuman järjestäjän konkurssista tai maksukyvyttömyydestä, ja Musiikkitalo on tilittänyt lipunmyynnin tulot tapahtuman järjestäjälle. Musiikkitalo tai tapahtuman järjestäjä eivät vastaa välillistä kuluista, joita sinulla saattaa tulla muutos- tai peruutustilanteessa.

c. Tapahtuman järjestäjä päättää ja tiedottaa aina erikseen, jos lippuja on mahdollisuus siirtää tai palauttaa muissa tilanteissa kuin tapahtuman peruuntuessa.

d. Tapahtuman peruuntuessa tilanteessa, jossa olet oikeutettu rahojen palautukseen, palautus tapahtuu ensisijaisesti samaa maksutapaa käyttäen kuin olet maksanut lippusi.

e. Virhe hinnoissa tai tapahtuman tiedoissa

Musiikkitalo pidättää oikeuden siihen, että inhimillisestä, teknisestä tai muusta syystä tapahtuman hinnoissa tai tapahtuman tiedoissa voi olla virhe, ja tällöin Musiikkitalo voi muuttaa asiakkaan lippujen sijoittelua saman hintakategorian sisällä tai siirtää varauksen toiseen hintakategoriaan, jolloin mahdollinen hintaero palautetaan asiakkaalle. Musiikkitalo pidättää oikeuden peruuttaa ostetut liput ja palauttaa lipun ostajalle lipun hinnan ja palvelumaksun.

6. Tullessasi tapahtumaan

a. Pidä huolta lipustasi.

b. Sisäänpääsy tapahtumaan on mahdollista vain voimassa olevalla lipulla. Musiikkitalo ja tapahtuman järjestäjä eivät vastaa kadonneista lipuista. Mikäli käytät mobiililaitetta lipun näyttämiseen, varmista laitteesi akun riittävä varaustaso.

c. Alennuslipun haltijan on varauduttava tapahtumaan saapumisen yhteydessä todistamaan, että on oikeutettu lipussa mainittuun alennukseen.

7. Henkilö- ja asiakastiedot, tietosuoja

Tietosuojaselosteemme ovat luettavissa näistä linkeistä:

Musiikkitalon tietosuojaseloste
Helsingin kaupunginorkesterin tietosuojakäytäntö
Radion sinfoniaorkesterin tietosuojaseloste
Tietosuoja ja henkilötietojen käsittely Taideyliopistossa

8. Erimielisyyksien ratkaisu

Jos näiden käyttöehtojen mukaisen sopimuksen erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).